Saturday 14 April 2012

Tolong Ingatkan Saya Jika......

Seindah senyuman...:)
Tolong ingatkan saya jika
Saya lupa akan nikmat Allah
Lupa akan kewajipan ibadah
Lebih parah apabila lupakan Allah

Tolong ingatkan saya jika
Saya lupa pesanan Nabi
Lupa selawat kepada baginda
Lupa mengikuti sunnahnya

Tolong ingatkan saya jika
Saya derhaka kepada ibu bapa
Tidak taat kepada mereka
Lupa tanggungjawab sebagai anak mereka

Tolong ingatkan saya jika
Saya abaikan sahabat saya
Bersangka buruk kepada mereka
Tidak membantu di saat mereka perlukan saya

Tolong ingatkan saya jika
Saya bercinta tanpa Redha-Nya
Melempiaskan cinta kepada manusia
Tanpa ikatan yang sepatutnya
Lebih dari cinta kepada-Nya

Tolong ingatkan saya jika
Saya mendedahkan aurat
Memakai pakaian seketat-ketatnya
Memakai pakaian sejarang-jarangnya
Memakainya untuk tatapan yang tidak sepatutnya

Andai ada perkara di atas yang saya laksanakan
Lemparkan selipar ke kepala saya
Andai saya marah
Katakan bahawa saya pernah berkata

Tolong ingatkan saya jika.......


No comments:

Post a Comment